Osteopathie

Osteopathie is een volwaardige medische discipline waarbij de manuele, diagnostische en therapeutische aanpak van functiestoornissen, ontstaan door bewegingsverlies van welk weefsel dan ook, centraal staat.
Kortom: osteopathie is op zoek naar de oorzaak van de klachten. “De osteopaat behandelt niet de ziekte, maar stimuleert de natuurlijke genezingsprocessen van de ziekte en blessures”.

Voor volwassenen en kinderen:

Wat kan een osteopaat voor u of uw kind betekenen?
Een osteopaat weet welke lichaamsweefsels met elkaar in verbinding staan en op welke manier deze elkaar kunnen beïnvloeden. Daar waar de beweging verstoord is, is de osteopathische behandeling gericht op herstel van deze beweging. Door het herstel van de beweging kan het betreffende deel van het lichaam weer optimaal functioneren en vermindert of verdwijnt de pijn. Een behandeling door een osteopaat zorgt vaak voor grote opluchting.
Osteopathie is een veilige vorm van geneeskunst waarbij met de handen het lichaam wordt onderzocht en behandeld met als doel een oorzaak te vinden voor uw klachten. Een osteopaat kan klachten verhelpen die al jaren spelen en die soms onoplosbaar leken.

Chronisch:

Een osteopaat komt vaak in beeld als een klacht hardnekkig blijkt. Als er bijvoorbeeld gezegd is: ‘met deze pijn moet u maar leren leven.’ Dat kan over allerlei klachten gaan: rug- en nekklachten, maag- en darmklachten, zwangerschapsklachten, hoofdpijn en migraine, darmkrampjes bij kinderen, veelvuldig huilen van baby’s, etc.

Preventie:

Klachten of blessures komen bijna nooit plotseling, maar zijn vaak een optelsom van factoren. Vaak kan een osteopaat aan de compensaties en/of gevonden blokkades van het lichaam merken welke klachten er aan het ontwikkelen zijn. Een osteopaat kan in zijn behandeling direct ingrijpen om die klachten waar mogelijk te voorkomen. Het loont om zoveel mogelijk factoren preventief te behandelen en blessures te voorkomen.

In de praktijk blijkt de samenwerking tussen fysiotherapeut/manueel therapeut, kinderfysiotherapeut, herstel-/conditietrainer en osteopaat erg goed te werken. Doordat de osteopaat het hele lichaam nakijkt op letsels op alle niveaus en relaties legt tussen het functioneren van o.a. organen, het (onwillekeurige) zenuwstelsel, wervelkolom, gewrichten en hormonaal systeem kan deze daardoor vaak de reden van het uitblijven van herstel achterhalen. Aan de hand van de gevonden letsels wordt een behandelplan opgesteld.

www.osteopathie-posthuma.nl
Voor informatie of een afspraak kunt u contact opnemen met Hans Posthuma: +31 6 4548 6709, 020 – 662 93 48 of per mail: osteopathie_posthuma@casema.nl

Praktijk voor Osteopathie in Amsterdam Zuid